Zaštitite se od prijevara

Zaštite se od prijevara i obmana u kojima se lažno koristi ime i logotip UNICEF-a. Katkad se u javnosti ili putem e-poruka prikupljaju donacije u ime UNICEF-a. To ne mora uvijek dolaziti od UNICEF-a. Pročitajte kako UNICEF prikuplja donacije i zaštite se od lažnih predstavnika UNICEF-a.

Lažno korištenje imena UNICEF-a

UNICEF izražava veliku zabrinutost zbog lažnog korištenja imena organizacije i logotipa od strane neetičnih osoba koje zlorabe povjerenje UNICEF-ovih podržavatelja širom svijeta. U nastavku dajemo detaljnije informacije o tome kako možete zaštititi sebe i UNICEF od mogućih ozbiljnih posljedica.

Lažne ponude od osoba u javnosti (osobno, putem e-poruke ili telefonom)

Primili smo informacije s raznih strana o tome kako različite osobe trenutačno zlorabe UNICEF-ovo ime i vjerodostojnost kako bi privukli građane osobno, putem internetskih stranica, elektroničke pošte ili telefonskih poziva. Ovim putem obavještavamo građane da:

  • internetske stranice,
  • elektronske poruke i
  • telefonski pozivi ili osobni posjeti u domu

putem kojih se nude poslovi, traži donacija u gotovini, obećava donacija u iznosu od 10 eura ili nagrade u ime UNICEF-a nisu vjerodostojni i ne predstavljaju organizaciju te sukladno tome upućujemo sve osobe da ne ostavljaju svoje podatke u slučaju kontaktiranja od strane nepouzdanih izvora koji se predstavljaju kao UNICEF.

UNICEF prilikom osobnog kontakta s građanima u gradu, trgovačkim centrima ili na vratima njihova doma nikada neće tražiti donaciju u gotovini već isključivo putem trajnog naloga.

Provjerite ispravnost žiro računa na trajnom nalogu.

UNICEF-ov račun za redovne donacije putem programa Čuvari djetinjstva glasi: 2360000-1501092549.

Samo UNICEF i 37 nacionalnih odbora za UNICEF imaju dopuštenje komunicirati s građanima u ime UNICEF-a.

Čuvajte se „pecanja” S obzirom na nedavne slučajeve krađe identiteta objavljene u medijima, mnogi su potrošači, uključujući i podržavatelje humanitarnih organizacija kao što je UNICEF, zabrinuti oko privatnosti i nepovredivosti njihovih osobnih podataka.Upravo zato je važno biti informiran o lažnoj komunikaciji putem interneta kojom se zapravo „pecaju” podaci građana.

„Pecanje” je tip prijevare koji koristi poruke elektronske pošte, sms poruke i internetske stranice kojima se kroz lažno predstavljanje nagovara građane da daju povjerljive i osobne informacije. Ova se pojava bazira na ideji da će osobe „zagristi mamac” i otkriti osobne informacije koje se kasnije mogu koristiti za krađu kreditnih kartica te drugih ozbiljnih kršenja privatnosti.

Elektronske poruke kojima se „pecaju” informacije, odaju dojam da ih šalju legitimne organizacije, a u njima se traži primatelje da odgovore ili da potraže linkove na internetske stranice na kojima se traže njihovi osobni podaci. Poruke mogu sadržavati i logotip organizacije ili čak fizičku adresu, ali internetska adresa ili URL ne odgovara pravoj stranici organizacije.

Ne dajte se „upecati” između podataka koje obično traže prevaranti su ime pošiljatelja i adresa, matični broj građana, brojevi bankovnih računa i lozinke, brojeve i informacije o kreditnim karticama, ponekad čak i djevojačko prezime ili druge privatne informacije koje se koriste u provjerama sigurnosti podataka.

Ovdje navodimo neke od mjera koje možete poduzeti kako bi se zaštitili u situacijama u kojima treće osobe žele „upecati” vaše podatke:

  • Pazite na sve neočekivane elektronske poruke, sms poruke ili poruke ostavljene na telefonskoj sekretarici te fakseve u kojima se treće osobe predstavljaju kao predstavnici iz banke, od strane predstavnika kreditnih kartica, on line servisa ili humanitarnih organizacija s kojima ste dosada bili u kontaktu ili kod kojih imate otvoren račun
  • Ukoliko primite takav poziv, nazovite regularnu službu za korisnike (ne broj koji vam je ponuđen u poruci) i provjerite istinitost poruke, Nemojte odgovarati na poruke el. pošte, telefonske poruke ili fax poruke u kojima se traže vaši osobni podaci
  • Nemojte klikati po linkovima u sumnjivim elektronskim porukama jer upravo to može dovesti do skidanja „spyware” programa koji mogu s vašeg računala skinuti osobne podatke
  • Redovito pratite svoj račun putem e-bankinga kako bi pratili transakcije koje se odvijaju i utvrdili da je sve što se događa u skladu s Vašim postupcima
  • Koristite najnoviju računalnu antivirusnu zaštitu – uključujući i filtere za spam te druge programe koji će zaustaviti „pecanje” podataka putem internetskih stranica i elektroničke pošte.

 

Kontaktirajte nas za sva pitanja

Updated: 02 veljače 2016
  • Share