unicef.hr koristi kolačiće (eng. “cookies”) kako bi Vam omogućio bolje korisničko iskustvo. Više o upotrebi kolačića saznajte ovdje.

Slažem se

Prava djece i mediji

Elektronički mediji, osobito televizija, imaju velik potencijal pozitivno utjecati na kvalitetu života djece i njihovih obitelji.

Ukazuje na to i istraživanje o tome kako djeca gledaju televiziju, koje su 2014. godine proveli Agencija za elektroničke medije (AEM) i UNICEF među roditeljima koji su odgovarali na pitanja o navikama 1561 djeteta. Rezultati istraživanja uspoređeni su s podatcima o gledanosti.

Prema istraživanju, roditelji procjenjuju da većina djece (56%) ispred televizijskog ekrana provodi od jednog do tri sata dnevno, dok podaci o gledanosti pokazuju da djeca u prosjeku televizijski program gledaju tri sata dnevno.

Podaci o gledanosti pokazuju da 50% vremena pred televizorom djeca provode bez prisutnosti odrasle osobe.

Zbog zabrinjavajućih rezultata tog istraživanja, AEM i UNICEF su u siječnju 2015. organizirali raspravu o prijedlogu novog Pravilnika o zaštiti djece u elektroničkim medijima. U raspravi su sudjelovali predstavnici medija, državne uprave, udruga roditelja, Ureda pravobraniteljice za djecu, razvojni psiholozi i medijski stručnjaci, kako bi zajedno unaprijedili postojeću regulativu elektroničkih medija i kategorizaciju programskih sadržaja.

"Edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji je način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja"

– poručila je Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.

Uz poruku „Birajmo što gledamo“ Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokrenuli su nacionalnu kampanju za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu.

Kampanja “Birajmo što gledamo”

Kampanja poziva roditelje na korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine, a podržali su je i poznati TV voditelji, koji su u programima svojih televizija pozivali roditelje da pažljivo biraju medijske sadržaje, gledaju ih s djecom i razgovaraju o njima, te da se koriste oznakama o primjerenosti TV sadržaja.

Tri televizijska spota u sklopu javne kampanje  o medijskoj pismenosti “Birajmo što gledamo” krajem 2015. godine emitirana su na svim televizijskim kanalima s nacionalnom pokrivenošću.

Važan dio kampanje je i izrada Preporuka za pravilan odabir sadržaja za djecu – za roditelje i televizijske urednike, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.

UNICEF i AEM u sklopu kampanje osiguravaju i podršku proizvodnji kvalitetnog inkluzivnog TV programa za djecu.

Kampanju su podržala i mnoga poznata TV lica – Daniela Trbović i Zoran Vakula (HTV), Tomislav Jelinčić i Zoran Šprajc (RTL) te Marija Miholjek i Petar Pereža (Nova TV).

 

Download sekcija

Ukoliko želite biti obavješteni o novim UNICEF publikacijama, molimo Vas da se prijavite na našu mail listu.

Preskoči ovaj korak
Updated: 16 siječnja 2016
  • Share