unicef.hr koristi kolačiće (eng. “cookies”) kako bi Vam omogućio bolje korisničko iskustvo. Više o upotrebi kolačića saznajte ovdje.

Slažem se

Treći rođendan nacionalne kampanje “Čitaj mi”

Bajke su djeci čitali glumica Mirna Medaković i glumac Tomislav Krstanović MIlej/UNICEFBajke su djeci čitali glumica Mirna Medaković i glumac Tomislav Krstanović

Karlovac, 2. travnja 2016. 

Treća godišnjica nacionalne kampanje „Čitaj mi!“, kojom se potiče čitanje djeci naglas od rođenja, obilježena je danas u Gradskoj knjižnici „Ivan Goran Kovačić“ u Karlovcu. Na proslavi su sudjelovali glumci Mirna Medaković i Tomislav Krstanović, koji su se uključili u radionicu i djeci čitali bajke, a UNICEF je tom prigodom karlovačkoj knjižnici donirao dječje knjige.

MIlej/UNICEF"Tri praščića" u interpretaciji Mirne Medaković i Tomislava Krstanovića

Međunarodni dan dječje knjige i treći rođendan kampanje „Čitaj mi!“ obilježeni su brojnim događanjima i u drugim knjižnicama diljem Hrvatske: od obiteljskog čitanja bajki, izložbi slikovnica i gostovanja književnika do kazališnih predstava i različitih radionica.

„Samo 15 minuta glasnog čitanja na dan pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju. Čitanjem u dobi kada najviše uče o svijetu oko sebe potičemo djecu da ostvare svoj puni potencijal, a time ulažemo i u napredak cijelog društva“, istaknula je koordinatorica kampanje Kristina Ćunović. Vrijednost kampanje prepoznala je i predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, koja je u pismu podrške naglasila da „djeca koja čitaju postaju ljudi koji razmišljaju, te stoga djeci svakako treba čitati i uživati u tim zajedničkim trenucima“.

Zajednička fotografija s rođendanskom tortom MIlej/UNICEFZajednička fotografija s rođendanskom tortom

 O uspješnosti prve tri godine kampanje najbolje govore sljedeći podaci:

  • Održano je preko 670 događanja u kojima je sudjelovalo 30 000 djece i roditelja.
  • U kampanju je uključeno oko 200 narodnih i školskih knjižnica.
  • U velikoj akciji darivanja slikovnica „Čitam, dam, sretan sam“ prikupljeno je više od 9 000 slikovnica, koje su darovane dječjim odjelima bolnica, domovima zdravlja i pedijatrijskim ambulantama, Crvenom križu, dječjim vrtićima, udrugama itd.
  • UNICEF je osigurao slikovnice i bojanke za 900 siromašnih obitelji, tisuću slikovnica donirao je zatvorima za susrete djece s roditeljima lišenima slobode.
  • Uz financijsku potporu UNICEF-a tiskano je 4 000 slikovnica za bebe „Gledaj ova mala slatka lica“, koje su podijeljene pedijatrima u više županija.
  • Otvorene su male knjižnice (Zbirčice, Male libroteke) iz kojih se mogu posuditi knjige i ponijeti kući – u dječjim vrtićima, pedijatrijskim ambulantama i domovima zdravlja (Zadar, Sisak, Prelog, Bjelovar, Koprivnica, Ozalj, Split, Vukovar, Čakovec…).
  • Zabilježen je porast upisa djece u knjižnice.
  • U akcijama kampanje sudjelovalo je preko 3 000 volontera.

Čitanje djeci od rođenja važno je jer razvija predčitalačke i čitalačke vještine, što djeci kasnije pomaže u svladavanju školskog gradiva i postizanju većeg uspjeha u životu. Cilj za koji se  UNICEF zalaže jest da svako dijete u Hrvatskoj dobije svoju prvu slikovnicu i da svi roditelji budu upoznati s dobrobitima čitanja djeci od najranije dobi.

###

Istraživanje koje je za UNICEF 2012. godine provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da 23 posto roditelja šestomjesečne djece u Hrvatskoj ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te da zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika devet posto roditelja jednogodišnjaka, sedam posto roditelja trogodišnjaka i 14 posto roditelja šestogodišnjaka. Istraživanje je pokazalo i da četiri posto jednogodišnjaka, dva posto trogodišnjaka i jedan posto šestogodišnjaka nema ni jednu slikovnicu. Cilj je kampanjom „Čitaj mi!“ obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti njihovom bliskom navikom, za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno.

Kampanju organiziraju Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

>> Ostale vijesti

  • Čitaj mi

    Čitaj mi

    Nacionalna kampanja promicanja čitanja od najranije dobi. Zahvaljujući čitanju, djeca razvijaju komunikacijske vještine, lakše svladavaju školsko gradivo i postižu bolji uspjeh u životu.

Updated: 04 travnja 2016
  • Share